brist på en rubrik ? JA!

Tjabba! :)


Ja då var klockan 08:10, nyss slukat i mig en kopp kaffe förutom kaffet så har jag slängt i mig lite andra ingredienser där min typ första frukost bestod av gainern (scrolla ner lite för bild) serious mass, 1 skopa vilket motsvarar ca 150 gr viktmässigt, varav 25 gr protein och om jag inte minns fel så 40-50 gr kolhydrater. Min andra frukost bestod av hemmagjord bulle ofc rik på protein! det slog mig nyss att jag har nog tappat bort receptet, deppar redan för det :S, men så fort jag hittat det så ska jag lägga in det här! väldigt goda bullar.

Ska snart mixa ihop en protte shake och käka en avokade med en sås som morsan gjort för lite nyttiga fetter + att det kan nog vara gott, väääldigt sällan jag äter avokado.

ca 30 min efter protein shaken ska jag cykla iväg till gymmet och köra mitt första pass av nya schema och varje pass involverar alla muskelgrupper.

Lite kortfattat hur schemat ser hur:

varje vecka i 8 veckor ska utföra ett helpass d v s alla muskelgrupper ska tränas 3 gånger i veckan med en dags vila mellan passen.  Ett schema uppdelat på 3 pass per vecka tränas på måndag , onsdag och fredag.
Jag har dock valt att splitta ett helkroppspass, d  v s att ett helkroppspass delas upp i två pass på en dag, en på förmiddagen och en på eftermiddagen, exempelvis 3 muskelgrupper på förmiddagen och 4 på eftermiddagen detta just bara för att jag inte orkar träna alla muskelgrupper på ett pass. Värt att påpeka är också att varje muskelgrupp har EN övning där varje övning utförs med 2 set.

Kan tänka mig att jag formulerat på ett konstigt sätt och skrivit lite krångligt men vill ni veta mer om min träning så tryck på länken i föregående inlägg. 


Kommentarer
Postat av: Catja

Tjo Biffen! Din träning verkar vara väldigt genomtänkt, bra och effektiv. Du får träning att verka så enkelt. Lycka till nu, och jag hoppas du når det mål du har satt upp, speciellt nu när gainern har en roll i det hela. Jag tar inte alls illa upp över dina negativa kommentarer, det är bara bra att du är ärlig och rättar mig, för jag gör ju fel tydligen. Det är precis som du sa för ett tag sen, att jag var träningsnarkoman, och du sa att du själv har varit där en gång. Jag vill be dig om en tjänst. Eftersom du är biffen och proffset i ett, undrar jag om du kan göra ett schema till mig? Om jag skriver ner alla övningar jag vill ha med, kan du då inte placera ut dem rätt, så att musklerna får sin vila och hinner återhämta sig och blablabla, allt det där? Du behöver såklart inte om du inte vill, men det hade verkligen varit snällt av dig att hjälpa mig. Jag har iaf nyss börjat tänka kalorier och protein, så det är bara själva upplägget som är problemet verkar det som. Vill du hjälpa mig? Puss å kram!

2009-07-06 @ 10:06:19
Postat av: Catja

Som du kanske kommer ihåg, kommenterade du mitt blogginlägg med det nya träningschemat där jag tränar typ samma som du gör nu, jag tränar på må, ons och fredagar. Kan du inte kolla på det schemat igen innan du hjälper mig? För är inte det OK? Där tränar jag ju varannan dag och har en dags vila mellan passen. Dessutom tränar jag genom nästan hela kroppen. Ta en titt igen, säg något negativt eller positivt. Förresten har jag tagit bort powerwalken på lördagen, så att det blir en hel dag vila där istället. <3 <3

2009-07-06 @ 10:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0